eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 19, de nieuwe tafel

Het begint helemaal een vaste tijd te worden: om 7 uur zijn we allemaal wakker. Na het ontbijt wordt Louis opgehaald door tante Brooke, en daarna vertrekt ook Jasmin met de Ute om de tafel en stoelen op te gaan halen. Ze gaat gelijk de boodschappen doen. Ik snap dat heel goed, maar vind het toch ook wel een beetje jammer. Ik ben eigenlijk nauwelijks in een winkel geweest. Het is ook een heel gedoe, met alle 3 de kinderen, auto in en auto uit. Ik was dan ook blij dat ik gisteren even een moment had om in de winkel van de gemberfabriek e.e.a. aan te schaffen. Een mens wil toch wat souveniertjes mee nemen. Maar ik vind het ook altijd leuk, om in een ander land in de winkels te kijken, wat hebben ze allemaal. Vooral de Erbacher's is heel interessant, het is een enorme groentehal/winkel, waar ze, voor onze begrippen, de meest exotische fruitsoorten verkopen, en allerlei soorten olie en honing. En ik wil heel graag wat macadamiahoning mee nemen. Hopelijk is er voor ik wegga, nog een moment dat we dat kunnen doen. En er is hier ook eigenlijk niets op loopafstand, alles moet met de auto. Sommige dingen zouden wel per fiets kunnen, ware het niet, dat ze hier geen fietspaden hebben. En de meeste wegen zijn maar 2 baans, en je mag er 80 of 100. Beetje hetzelfde idee, als de weg langs het kanaal tussen De Rijp en Alkmaar, en dan daar gewoon fietsen! Maar ook nog met pittige klimmetjes. En dan moet je je ook nog bedenken, dat de meeste automobilisten hier, het niet zo erg op fietsers hebben begrepen. Nee, oma kijkt wel uit. Ik fiets wel weer in Nederland. Morgen ga ik met Louis naar de speelgroep, en dan lopen gelijk we naar de dorpssuper, kijken of daar nog iets te krijgen valt. Dat is zo'n 2 km, dus dat is prima te doen, ongeveer net zover als ik gisteren liep naar de aardbeienfarm.

Maar even door met vandaag. Oma bleef dus op de tweeling passen, dat was een makkie, want die sliepen het eerste uur. Kon ik mooi de was buiten hangen. En lekker zitten lezen met een beker thee erbij. Daarna werd Tom wakker, maar die sliep na een troostend knuffeltje weer in. Jasmin had 2 zakjes met borstvoeding uit de vriezer gehaald, en toen om 11.45 Edward wakker werd, heb ik de flesjes opgewarmd, want als de een begint, komt de ander ook. Inmiddels kreeg ik bericht van Jasmin, dat het nog een half uurtje duurde voor ze thuis zou zijn. Dus net toen Tom aan z'n flesje begon, kwam zowel Louis als ook mama thuis. Goeie timing, Louis werd door Brooke en dochter en tante terug gebracht, dus handen genoeg om Louis in bed te leggen, en om de kleine mannetjes te laten boeren.

Toen iedereen was vertrokken en/of sliep, hebben we de auto leeg gehaald en de oude eethoek uit elkaar gehaald en op het dek gezet. De nieuwe eethoek staat mooi, en de stoelen zitten heerlijk. We hebben samen geluncht, en zijn toen beneden met het schoonmaken van de tuintafel begonnen, wat planten verpot en opgehangen en ik ben bezig met het repareren van de luiers, want Jasmin had elastiek gehaald. Die klus is nog niet af, hopelijk kan ik morgen als Louis slaapt, de naaimachine pakken om alles vast te zetten. Ik zal morgen een foto maken met een uitleg erbij.

Als avondeten een schaal lasagne uit de vriezer, beetje salade erbij, aardbeitjes toe, en we hadden een makkelijke maaltijd vandaag.

Het weer is frissig, er staat een windje en de zon komt er niet altijd door. Kortom, lange broek en een vestje aan, en 's nachts in m'n berenhol!

En opa, ik heb hier een gat in de markt ontdekt: elektrische duw ondersteuning voor de kinderwagens! Want je duwt je toch wel lichtelijk buiten adem hoor, ondanks mijn training vooraf. En misschien moet papa Evert de wagen van Louis even nakijken als hij weer thuis is, want dat is op dit moment niet een lichtlopend geval. (waarschijnlijk zit er wat beach tussen de draaiende onderdelen)

Reacties

Reacties

Evert

Erbacher is prima te doen op de fiets, er ligt nu een vrijliggend fietspad naast de David Low way en voor de rest ga je gewoon over de stoep (je kunt oversteken bij het stoplicht bij de IGA).

Als je Louis meeneemd kun je na Erbacher nog een paar honderd meter door fietsen voor een kop koffie bij de nieuwe glamping kampeerplaats ze hebben daar een teras met een grote speeltuin (met een DIGGER!!)

Evert

Heb al nagedacht over de electrische ondersteuning voor de kinderwagen, vooral met Louis & de boys aan boord wordt het wel heel zwaar. En dan gelijk iets dat ook als een rem kan werken voor onderweg naar beneden.

Opa Mart

Ha die Evert, misschien is dit wat. http://stint-store.be/nl-nl/sale/

Evert

Maximale hellingshoek van 10%, dat gaat niet lukken tegen de berg op denk ik

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!