eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 25, alweer de laatste dag!

Jaja, alweer de laatste hele dag hier! Nog 1 nachtje slapen, en ik moet naar het vliegveld. Bah, ik heb het er nu al moeilijk mee, nu ik het zit te tikken. Maar ja, het is niet anders, en zoals ik vanmiddag al met Mart chatte: als je er geen last van zou hebben, lijkt het mij dat je aardig afgestompt ben.

Jasmin pakte nog even een uurtje slaap vanmorgen, en had ook een goede nacht gehad, dus we konden er vanmorgen weer tegenaan! Voorstel van Jasmin was, om eerst naar de speelgoeduitleen te gaan in Mons, en dan naar de biologische shops van Kunara, vlak bij Mons. En daar in het cafe iets lekkers te gebruiken. Nou, daar had ik wel zin in natuurlijk! De speelgoeduitleen is op het terrein van een playgroup, en die hadden vandaag de grootouderdag. Dus we waren helemaal op het juiste moment. Er kwam dan ook een oma naar me toe, om te vragen of ik ook voor de grandparentsday kwam. Nee dus, ik kwam voor de toylibrary. Louis heeft een motorfiets uitgezocht, dus daar kan hij nu mee rondrijden op het dek. Hij heeft er eerst heerlijk gespeeld, en Jasmin heeft om beurten de baby's gevoed, terwijl ik de ander in de draagzak bij me had. Het is een mooi terrein, helemaal goed omheind, dus kwijt raken kan je je kind niet. Je kunt het ook afhuren voor bijv. een kinderfeestje. Leuk hoor, met in het midden een oud houten schoolgebouw, in Queensland stijl. Oma heeft de leen van de motorfiets geregeld, want Jasmin zat boven te voeden. Ik word ook zo handig met m'n Engels, ze horen bijna niet dat ik uit het buitenland kom. (hahaha, wishful thinking). Daarna het hele spul, inclusief motorfiets, in de auto, en naar de organic shops. http://www.kunara.com.au Eerst in de supermarkt daar boodschappen gedaan, wat een winkel zeg, zo groot, en toen naar het café voor iets lekkers en drinken. Ik heb Jasmin met mijn portemonee laten halen, want ze hebben daar zoveel soorten thee en koffie, dat ik niet weet wat ik moet bestellen. Nou, ik kreeg een heerlijke kop dandelion. Dat is net zo iets als bij ons een beker pasha (nepkoffie) maar dan met schuimige melk en een mix met o.a. kaneel er over gestrooid. Erbij een dadel-pecan muffin, en Jasmin had een stuk taart met kersen en citroen erin. Louis heeft lekker mee gesnoept van ons. Uiteraard hadden we weer een hoop bekijks met de twins. Iedereen wilde ze even bewonderen.

Weer thuis eerst de was. Vannacht had het wat geregend, ik was bang dat alle was weer kletsnat zou zijn, want die hadden we gisteren laten hangen omdat het zo laat was. Maar er stond vandaag een stevige wind, dus alles droogde evengoed weer snel. De lakens die ik daarna buiten hing, waren helemaal snel droog. De lunch was de restjes van gisteren, en daarna is Jasmin gaan koken, ze heeft speciaal voor mij lamsvlees gehaald, en daar een heerlijke saus van gemaakt, met pasta erbij, omdat ik beide thuis niet veel eet. Voor toe een appel-gember pudding uit de oven met een sausje erbij, dus ik ben buitengewoon verwend, en hoef morgen in het vliegtuig niet te eten! Terwijl Jasmin kookte, hielp Louis mij met m'n koffer inpakken. (Ik zal het morgenochtend zelf maar over doen, anders komt alles gegarandeerd in brokken aan ben ik bang.) Hij is eerst zelf in de koffer gaan zitten, maar ja, ik kan hem niet meenemen. Dus toen heeft hij er maar van alles in gegooid wat in de kamer al klaar stond. Louis is trouwens al voor het toetje naar bed gegaan, want hij had vanmiddag niet geslapen, dus die was af. Dat ie niet slaapt is trouwens niet zo erg, hij ligt dan luidkeels in bed te zingen, en zo besteed hij zijn tijd heel nuttig aan het repeteren van alle Nederlandse en Engelse liedjes. Daardoor hadden wij tijd om nog even rustig te zitten, en met de jongetjes te knuffelen.

Dus ja, ik zit hier nu in BliBli mijn laatste dag te beschrijven. Wat ik erg leuk heb gevonden, is om in deze periode mee gemaakt te hebben, hoe Louis op de speelgroepen is, en alle andere dagelijkse dingen met hem mee te maken. Als hij nu op Skype met me praat, kan ik daar ook naar vragen, ik heb echt even deel uitgemaakt van het gewone dagelijkse leven hier.

Reacties

Reacties

Joke

Dag Eveline, dank je wel voor het delen van je 'alledaagse leven down under'. Goeie reis en sterkte met het afscheid nemen van je knulletjes en Jasmin!

Evelien

Heb een veilige voorspoedige vlucht terug. En land zachtjes terug in je leven hier. Dank voor de leuke verhalen en fotoos.

Jellien

Genoten van je verhalen! Moeilijk om weer afscheid te nemen van al die lieverds daar... Goede reis terug!

marga

super genoten van je verhalen. goede reis terug

Barbara

Hoi Eveline, Ook ik heb genoten van je verhalen. Je schrijft heel leuk! Dankjewel! Ik wens je een hele goede reis terug! Liefs, Barbara

Lucia

Ga hetstraks missen je d.d. verslagen. Goede reis en gezond thuiskomst en tot dinsdag

Mart

Lieve Eveline,
Op dit moment ben ik blij, dat ik niet in jou schoenen sta,alleen al bij het lezen van jou log krijg ik al natte ogen van het onderwerp afscheid. Hou maar voor jezelf dat het geen afscheid is maar een tot ziens in 2018 als wij samen weer voet op de Australische bodem zetten. Alleen al het idee dat Ed en Tom dan waarschijnlijk zelf lopen. Ok Mop een onwijs fijne vluchten gewenst, en ik hoop dat jij in Singapore nog even op de vpn komt. Je hebt bijna 4 uur tussentijd dus dat moet wel gaan lukken. Dikke knutten en tot morgen vanuit Singapore. xxxxxxxxx Mart HVJ

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!