eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 7, naar de markt

Vanmorgen werd ik gewekt door Louis, zo rond half 7. Vandaag pannenkoeken als ontbijt! Hij helpt vlijtig mee, dat gaat heel goed. Vandaag is vooral de slacentrifuge in trek, dus dat geeft mij wat armslag om het beslag te maken. Louis mag de rozijnen er in doen, en hij doet dat keurig 1 voor 1, dus je begrijpt, het duurt even voor het beslag helemaal gereed is. Oma gaat bakken, het fornuis is heet, dat weet hij inmiddels wel. Oma gebruikt het pannenkoekenmes van papa, daar hoor je klaarblijkelijk de eieren mee te doen, maar gelukkig kan Louis zich er in vinden, dat oma het voor de pannenkoeken gebruikt.

We hebben nog wat aardbeitjes over, dus die doen we op de pannenkoeken, we zitten samen heerlijk te smullen. Als mama uit bed komt, gelukkig heeft ze lekker geslapen, zijn er nog genoeg pancakes over voor haar ontbijt.

Omdat het mooi weer is, en iedereen in goede stemming, besluiten we naar de markt in Yandina te gaan. (Kijk even op facebook: Yandina Country Markets) Er staat wel een fris windje, maar in de zon is het lekker. Via de toeristische route bereiken we de markt, waar we op zoek moeten naareen parkeerplaats. Jasmin zegt dan altijd: parkeerfee, geef ons een plaatsje, en vanaf de achterbank komt dan de echo van Louis, dat klinkt zo schattig. Ja hoor, een plekje, dus alles uitgeladen en op naar de markt. Dat is echt leuk, op een sportveld, en het zijn kraampjes met van allerlei: 2e hands spullen, vers gebakken brood, veel groente en veel planten en bloemen. Louis krijgt een mandarijntje van een verkoopster, en we besluiten de laatste zak met mandarijnen van haar te kopen, ze zijn lekker en niet duur. Bij de bloemenstal laat ik Jasmin een bos uit zoeken, het worden roze lelies. We kopen boerenkool, dat gaat hier per bosje, om stamppot te maken. Verder nog wat kruiden, en een stukje geitenkaas voor Louis, die vanwege zijn exceem geen koemelk mag. Had ik dat maar eerder geweten, van de prijs van de kaas sla je hier stijl achterover! Floris, neem jij het mee met de kerst? Louis is namelijk dol op kaas. Op de markt staan ook 2 bejaarde hippies, ik kan ze niet anders omschrijven, bluegrass muziek te spelen met een banjo en gitaar. Ze hebben ook een soort poppenspel bij zich, en Louis is er niet weg te slaan. Als hij dan ook nog op een fluit mag blazen, die een stoomtrein nadoet, krijgen we hem amper nog mee.

Weer thuis heeft iedereen honger. De taken zijn weer snel verdeeld, Jasmin de baby's en oma brood maken voor Louis, met uiteraard geitenkaas er op. Dan naar bed, en oma haalt de naaimachine te voorschijn, er zijn nog klusjes te doen. Als Louis uit bed komt, vindt hij de machine prachtig, we gaan samen verder, hij mag op de achteruit knop drukken.

Als diner hebben we vandaag een goed gevulde soep van o.a. bloemkool, met daarover gesnipperde krokant gebakken bacon. Uiteraard klaargemaakt in de Thermomix. https://www.kookrevolutie.nl/ voor degenen die willen weten wat dit voor apparaat is.

Dan hoppa, de mannen in bad, en terwijl Jasmin voedt, ruim ik de keuken op. En dan is er tijd voor het log en een goed boek.

Nienke

Klinkt weer als een heerlijke dag! Leuk ook wat foto's van de tuin, idd heel anders dan hier! Volgende keer maar lekker veel geitenkaas mee dus, want dat is natuurlijk ook heerlijk, Louis weet wel wat lekker is!