eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 18, de gemberfabriek

Tsjongejonge, die oma heeft vandaag een inspannende dag gehad hoor! We stonden met z'n allen om 7 uur op en Jasmin maakte gepocheerde eieren als ontbijt. Dat werd in de magische machine gedaan, en ze worden dan gewoon heel langzaam op lage temperatuur gegaard in de schil, en als je ze dan open tikt, glijdt er een gepocheerd ei uit. Daarna moest iedereen een beetje rap in de kleren, want we wilden op tijd op pad. Dus om 9 uur zat het hele spul in de auto. Weliswaar in eerst instantie luidkeels brullend, maar dat duurde tot de 2e bocht. Het is ongeveer een kwartiertje rijden, en de jongens bleven lekker slapen tijdens het uitstappen en het bevestigen van de stoeltjes op de wagen. http://www.gingerfactory.com.au/ We hadden de draagzakken ook mee, voor in de trein. Louis rende al vooruit, want hij wilde in de Big train. Maar we moesten natuurlijk eerst wel een foto maken van oma en Louis bij de gingerbreadman. Jasmin kocht kaartjes, voor zich zelf een seizoenskaart, dan kan je onbeperkt een jaar lang in de attracties. En voor oma een los kaartje uiteraard, want 1 x is wel genoeg. Maar omdat het zo dichtbij is, zal Jasmin wel vaker heen gaan, al is het maar voor een ritje met de trein. Zoals jullie wel hebben begrepen, is Louis momenteel helemaal gek van treinen! We moesten een klein half uurtje wachten op de volgende rit, dus we hebben eerst door een stuk van het park gewandeld. Daarna naar het station, en we mochten van de conducteur/machinist, de wagen mee de trein in nemen, dus dat scheelde een hoop gedoe met kinderen in en uit draagzakken. Ze sliepen lekker, dus vooral niet wakker maken. Het was een leuk ritje, er werd e.e.a. verteld over het gembergebeuren, en Louis heeft stijf rechtop rond zitten kijken. Na de rit zijn we wat winkeltjes gaan bekijken, en in de macadamia shop heeft oma een leuke verrassing voor opa kunnen kopen. Daarna naar de speelgoedwinkel, en Louis heeft daar een hele tijd met een houten treintje gespeeld, wat speciaal voor dat doel daar was neegezet, uiteraard met de gedachte dat ouders dat dan zouden kopen. Omdat hij daar zo lief mee was, zei Jasmin, ga jij even rustig verder kijken met de twins, die slapen toch. Dus ik naar de winkel van de fabriek, nou prachtig hoor, van alles en nog wat te koop daar. Met een kilo gember, een pot jam en een fles limonade siroop ging oma weer terug. En natuurlijk heel veel bekijks vanwege de tweeling! We aten nog een lekker ijsje, gember-macadamiasmaak, en Louis vanille. Ook de meegebrachte sandwiches gingen op, en toen weer terug naar huis. Louis wilde helemaal niet, dus die mocht nog even gouddelven. Maar toen was het echt tijd.

Weer thuis kwam de verloskundige ook net aan, om wat vragen van Jasmin te beantwoorden, en de boys even te wegen. Maar eerst Louis naar bed, die was helemaal hyper van alle suiker in het ijsje. De jongens wegen 5 kilo en een beetje, ze hadden hun kleren aan, maar dat neemt niet weg dat ze groeien als Hollandse kool.

Louis wilde niet slapen, dus oma is met hem lopend naar de aardbeienfarm gegaan. Dat was een hele klim en afdaling, maar goed, mijn ijsje heb ik er wel afgelopen dus. We hebben een grote bak aardbeien gehaald, en nog een half uurtje in de speeltuin gespeeld. Oma kwam helemaal bezweet weer thuis, maar, mèt aardbeien. Van Jasmin hoorde ik, dat Evert en Louis toen ze samen op de fiets waren gegaan, onderweg de halve bak hadden leeg gegeten. Nou, wij hadden er maar een paar gesnoept, hoewel Louis iedere keer riep: Like some more! Jaja, vanavond als toetje hoor!

Jasmin had een rustmoment op de bank genomen, omdat wij weg waren is ze niet echt gaan slapen, met de baby's boven is dat niet zo fijn. Maar ze heeft volgens mij wel genoten van de rust in huis.

Als avondeten heeft Jasmin een soort bitterballen gemaakt van de overgebleven risotto, met in het midden daarvan een bolletje mozzarella. Lekker hoor, met wat erwtjes erbij, en een stukje cheesecake voor toe, gaan we het wel redden tot morgenochtend! Van de buitentafel schoonmaken is uiteraard niets gekomen, maar er komen nog meer dagen.

Morgen gaat Louis bij tante Brooke spelen, en Jasmin gaat de “nieuwe” eethoek ophalen. En een stuk tafelzeil, om krassen te voorkomen, en elastiek, zodat oma de luierbroekjes kan repareren.

Vrijdag moet jasmin met de tweeling naar het ziekenhuis om een scan te laten maken van Edwards heupjes, omdat die in een stuit is geboren. Ze neemt uiteraard Thomas ook mee, want het zal wel even duren. Oma gaat dan waarschijnlijk met Louis naar de speelgroep in het dorpshuis.