eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 13, Glass House Mountains

Zoals al voorspeld was: regen vandaag. De ochtend begon al vroeg, om 5 uur was Louis wakker, maar we hebben hem tot 7 uur in bed gelaten, hij mag er uit als het licht is, anders komt hij telkens vroeger. Jasmin stond toen ook op, en we hebben bacon en scrambled eggs gegeten als ontbijt. Ik een kleine portie, want ik vind het een nogal machtig ontbijt.

Jasmin zocht contact met haar vriendin, en er werd afgesproken, dat wij rond 11 uur bij haar zouden zijn. We zijn dus op ons gemak alles klaar gaan maken voor vertrek. Louis was wat bezorgt, de regen maakte nogal indruk, hij vroeg zich af of we het in de auto wel droog zouden houden. Vlak voor vertrek was papa Evert nog even aan de lijn, zodat hij vrouw en kroost van afstand een knuffel kon geven. Op naar Maleny, dat is in de bergen, richting Glass House Mountains. We moesten nog wat ophalen in Beerwah, en kwamen zodoende nog langs Australia Zoo. En wat een bof voor Louis, ook nog een trein toen we vlak langs het spoor reden. Daarna via Landsborough richting Maleny. Dan ga je behoorlijk de “bergen” in, we reden een heel stuk in de wolken. Dat kwam ook omdat het regende, en daardoor hadden we geen mooi uitzicht op de Glass House Mountains, maar het was evengoed een mooie rit. Af en toe piepte er toch een bergtop tussen de wolken door, dus we zaten best wel hoog. En al heb ik dat niet kunnen zien, ik voelde het wel aan mijn oren, daar had ik weer aardig last van. Ik heb het even opgezocht op internet, maar de weg waar wij reden, was op zeker 400 meter hoogte. Na in totaal een dik uur rijden waren we ter plaatse. Nou, dat was nog eens een prachtige plek voor een huis, op zo'n 500 meter hoogte! Met bij helder weer een uitzicht om u tegen te zeggen. Het was even iets helderder, en toen kon ik daar een glimp van mee pakken. Omdat we zo hoog zaten, was het ook wel wat kouder dan aan de kust, er werd een lekker vuurtje gestookt in de houtkachel. We werden verwend met lekkere hapjes en hadden een erg gezellige ochtend/middag. Louis heeft leuk kunnen spelen met zijn vriendje Alexander. Die is een paar maanden ouder en wordt ook 2-talig opgevoed, Engels en Spaans. Je zag hem denken als hij mij hoorde tegen Louis: wat is dat nu weer voor een vreemde taal? Ze hebben samen piano gespeeld, waarbij door Louis ook nog gezongen werd. Hij kent 3 versies van Vader Jacob (Ned, Eng, en Frans) dus oma heeft dat voor hem gespeeld, terwijl hij zong. Hij gooit ze niet eens door elkaar, maar zingt de 3 versies netjes na elkaar. Tegen 14 uur zijn we weer vertrokken, in de hoop dat Louis onderweg even een uiltje zou knappen, net als op de heenweg, maar helaas, dat zat er niet in.

Thuis aangekomen heeft oma samen met Louis èn de Thermomix het deeg voor scones gemaakt, en ze vervolgens in de oven gebakken. Louis weet heel goed dat de oven heet is en blijft op een veilige afstand op z'n knieën door het ruitje turen of het al klaar is. Na een afternoon tea met verse scones is Jasmin de pizza gaan maken. Voor het gemak heeft ze die opgerold, zodat het een soort pizza broodjes worden, wat wel zo makkelijk eet, en de rest gaat in de vriezer, voor als ze er alleen voor staat en/of niet aan koken toe komt. Nog wat komkommer en tomaat erbij, en we hebben een volledige maaltijd. We koken vaak voor 2 dagen, zodat er inmiddels een aardige portie kant en klare diners in de vriezer staat.
Nu ligt iedereen er weer in, Jasmin staat onder de douche, en ik zet onze dag op het log. Ik wilde zeggen op papier, maar dat is niet juist in deze digitale tijd.

Morgen wordt het beter weer, dus het plan is om wat wassen weg te draaien, en een wandeling te gaan maken. Het is ook zulk verschillend weer, gisteren liepen we in korte broek op het strand, vandaag de dikke trui en een houtkachel aan. En morgen zo'n 22 graden.