eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 2, baby's wegen

De nacht was goed, heerlijk geslapen, ik ben nu duidelijk helemaal “geaard”! Om half 7 werd Louis wakker, en oma pas toen hij met zijn mama naar boven kwam.

Als ontbijt hebben we pannenkoeken gegeten, gemaakt van amandelmelk en o.a. bananen. Samen met aardbeien een heerlijk gezond ontbijt. Daarna de baby's eten, terwijl Louis bij oma bleef, dus wij hebben een was aan de lijn gehangen. Was nog een heel klusje, want het waren allemaal ieniemienie kleertjes, dat is een heleboel als je de wasmachine vol hebt. Daarna oma onder de douche en dan op weg naar Nambour. Jasmin met de baby's naar het weegbureau, en oma met Louis naar de speeltuin. Onderweg moest oma langs de bank, en met even een vraag aan een voorbijganger hoe te handelen, is het pinnen prima gelukt. In de speeltuin kwamen we een moeder tegen van de speelgroep waar Louis wel eens heen gaat. Ze herkende Louis, en zag in mij iets bekends, want Evert was daar de laatste keer geweest, dus ze kwam vragen of dat mijn zoon was. Dat is toch wel grappig! Hoe klein is de wereld!

Na een uurtje was Jasmin terug, en de jongens zijn ieder dik 500 gram gegroeid! Omdat ze heerlijk sliepen, konden we wat boodschappen doen, en ik had mijn eerste ervaring met zelfscan en betalen in Australië.

Jasmin belde onderweg naar de auto met de patatboer, en toen we iedereen in de auto hadden en daar aankwamen, was de patat precies klaar. Ze had gezegd 10 minuten, dus we weten nu, dat we met z'n 2-en 10 minuten nodig hebben om het hele spul in de auto te krijgen. Snel naar huis gereden, en als lunch dus patat met zelfgemaakte mayo. Louis zat heerlijk te smullen, en wij ook. Daarna Louis in bed, oma nog een was buiten gehangen, de baby's voeden, en dan zou Jasmin ook een dutje gaan doen. Maar toen belde de telefoonwinkel, dat haar nieuwe mobiel er eindelijk was, dus i.p.v te rusten, ging Jasmin haar telefoon halen, en bleef ik op 3 slapende kinderen passen.

Als avondeten hebben we stekelvarkengehaktballen gemaakt, zie de foto, dan snap je waarom dat zo heet. Het is gehakt met rijst er in, en als je dat stoomt, ploepen alle rijstkorrels naar buiten. Wat verse groente er bij, en het was een gezonde maaltijd!

Met elkaar alle kinderen in de tobbe gedaan, de baby's in de tommytub en Louis in het grote bad. Het ritueel werd afgesloten met voorlezen, Jasmin een Engels boek, en ik een Nederlands. Dan nog in 2 talen een slaapliedje en hup in bed. En nu aan het verslag, er is alleen een probleem, ik kom niet op internet met mijn laptop, dus ik kan geen tekst plaatsen. Jasmin heeft wel internet, dus het ligt aan de laptop. Maar ja, wat nu, zo handig ben ik nu ook weer niet. Straks maar even chatten met Mart, misschien kan het vanaf Nederland worden opgelost. Geen idee wat er is gebeurd, maar het internet werkt weer, dus hier het log. Kan ik straks ook nog even de krant lezen van vandaag op de laptop. Je moet wel bij blijven tenslotte met het nieuws uit Nederland.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!