eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 24, zwemmen

Vanmorgen was Louis om half 8 aan het roepen, dus dat was later dan gebruikelijk. Jasmin vroeg of ik hem gelijk mee naar boven wilde nemen, want ze had geen geweldige nacht gemaakt, en wilde proberen nog wat te slapen. Dat lukte gelukkig, dus wij aten samen een broodje als ontbijt. Vanmorgen is er speelgroep, die begint om 9 uur, dus ik ben daar met Louis heen gegaan. Op het moment van weggaan kwam Jasmin net naar boven, en zei dat ze achter ons aan kwam. Deze speelgroep is in het gebouw van de school, dat is 10 minuten lopen. Alles berg af. Louis weet het precies, dus oma werd de goeie kant op gedirigeerd. Vrijwel rechtstreeks ging hij op de tafel met de trein af. Samen hebben we een mooi traject neergelegd voor de trein. Hij ging er zo in op, dat hij niet eens in de gaten had dat Jasmin binnen kwam. Deze speelgroep wordt geleid door een, wat wij zouden noemen, klassenassistent, er zit wat meer structuur in. Zo hebben ze met elkaar buiten een oud laken “beschilderd” met water waarin voedingskleurstof zit. Het laatste kwartier is er voorlezen, en dan weer de berg op naar huis. Deze groep duurt tot half 11, dus we waren op tijd thuis voor een beker thee met een scone. Vervolgens rolden we richting lunch, de kliek van gisteren, en toen Louis naar bed. Ook de jongens gingen slapen, en Jasmin is snel naar de drogist gegaan voor wat dringende zaken, en toen ook even in bed gekropen. We zouden op tijd naar Noosa vertrekken, zodat we daar konden zwemmen, voor Jasmin met de jongens om half 5 naar de dokter daar moest. De dokter is gevestigd in een groot complex met o.a. een zwembad, https://www.noosa.qld.gov.au/nac , vandaar dat we die combinatie hadden gemaakt. Helaas lukte het niet om heel erg vroeg te vertrekken, zodat we het eerste stuk van de route op de snelweg reden. Maar toen we eenmaal op de kustweg reden, had ik mooi uitzicht op de oceaan. Zowaar nog een walvis gespot! Terwijl Jasmin met de jongens naar de arts was, heb ik met Louis gezwommen. Het sexy badpak van Jasmin zat mij niet goed, (sorry opa!), gelukkig had ze een ander, keurig zwart badpak, wat me wel paste. Ik heb geen foto's van onze zwempartij, want ja, ik was met Louis in het water. Volgende keer dus een waterdichte camera mee nemen. Na het zwemmen, we hadden een prachtig kleedhok met privé douche en wc en aankleedtafel, heeft Louis alvast zijn avond eten opgegeten. Ik had dat al van te voren klaargemaakt, het was een koude salade, genaamd bang bang chicken. Tegen half 6 was Jasmin klaar en konden we naar huis. Helaas is het dan al donker hier, dus ik kon de oceaan niet zien. Louis viel in slaap, die hebben we thuis gelijk in bed gelegd. De jongens wilden natuurlijk ook een hapje, dus ik heb alvast het eten klaar gemaakt, en toen Ed en Tom verzadigd waren, hebben wij gegeten. De saus voor de salade had ik 's middags in de magische machine al klaar gemaakt, dus het koken was een simpele bezigheid, en er is geen schieten aan te pas gekomen, aan onze bang bang chicken!

Vanuit Krommenie hoor ik ook allemaal positieve berichten, men eet daar biefstuk met aardappelschijfjes, draadjesvlees met bloemkool en zelfgemaakte kippensoep. Ik begrijp dat die nogal gevuld was met vermicelli. Ik heb toch heus al vaker gezegd, een handje vermicelli is genoeg. Let wel, er staat je, achter het woord hand. Maar ja, dat is dan wel een handje van mij, en niet zo'n kolenschop van Mart. Nou ja, is het een maaltijdsoepje geworden moet je maar denken. De meeste planten schijnen ook nog te leven, en de poes ligt al die tijd in een en dezelfde stoel. Dat is prettig, i.v.m. het haren opzuigen. Er is alleen iets vreemds met de was gebeurd, als ik Mart mag geloven. Nou ja, dan gaan we maar shoppen voor een nieuwe garderobe als ik terug ben. Finn loopt al, natuurlijk, zulke mijlpalen, daar wacht je mee tot oma ver weg is, en is nog steeds dikke vrienden met opa, dus hopelijk wil hij oma ook nog een kus geven als ze weer thuis is.

Zo meteen op tijd naar bed, oma is een beetje gaar van het zwemmen!

Reacties

Reacties

Linda

Met die kus komt het wel goed hoor oma.
Alleen het tegemoet lopen op Schiphol gaat niet lukken want Finn moet naar het Kdv ?. Maar hij zal je thuis wel tegemoet lopen.

Evelien

Laatste daagjes he...Jammer maar ik denk ook wel weer fijn. In eigen bed naast je liefde. Volgens mij ben jij aan vakantie toe ...Mart gaat je vast flink verwennen met ontbijtjes op bed ?? geniet er nog flink van want ze zijn weer zoveel groter als je ze weer gaat zien. ??

Mart

Wat de soep betreft,gewoon genuttigd ondanks dat het stijf van de vermicelli stond. En het zat niet in mijn zoals jij het noemt kolenschoppen,maar in die waardeloze verpakking die boven mijn kostelijke soep openscheurde.
Maak je niet druk over de kroel van Finn, Linda zette hem op zijn benen van de week en hij speerde zo mijn armen in om te kroelen.
Ik heb vandaag alvast van die mooie bloemen geplukt op de rotonde van de Rosariumlaan. Dan ga ik daar een prachtige bos van maken om jou van Schiphol op te halen. Nog wat fluitekruid erbij en suring bij elkaar in een rabarberblad en klaar is opa voor weinig. xxxxxxxx Mart

marga

weer een heerlijk verhaal ,ik denk dat ik het ga missen als je weer terug bent

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!