eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 23, Chinees en Indiaas!

Vandaag was iedereen redelijk bijtijds op, dus na ontbijt, was ophangen en de voeding van 9 uur iedereen in de autostoeltjes, in de auto en gaan! Op naar het winkelcentrum, maar eerst langs Buddina, waar Jasmin schoenen had gekocht voor Louis via internet. Daarna min of meer terug, naar Sunshine Plaza: http://www.sunshineplaza.com/ waar we gaan winkelen. Natuurlijk moeten we eerst de parking fairy aanroepen, want mensen lief, wat hebben ze een hoop auto's daar in Australië! Maar we vinden al snel een plekje. Het moet gezegd, de parkeerplaatsen zijn wel berekend op de vele auto's. Voor Louis hadden we het kleine wagentje mee, dat kan opgevouwen in een fietstas. Het was niet zo zeer vanwege de afstanden, maar meer om hem makkelijker bij ons te houden! Vanaf de parkeerplaats eerst naar het speeltuintje. Daarna op naar de winkels, en we waren nog niet binnen, of Jasmin kwam al bekenden tegen. Heerlijk even pronken natuurlijk met de mannen. We slaagden er in, om zowel langs de boekwinkel te lopen, als ook de chocolaterie, zonder iets te kopen. Dat is al heel knap natuurlijk. Even langs de Bodyshop, Jasmin zocht iets speciaals, wat ze niet hadden, maar we werden vriendelijk doorverwezen naar een drogist. De dame die ons hielp kende Jasmin ook, dus ook hier weer even showen. Langs de kookwinkel, waar ik een mooi bakblik heb gekocht. Ja, heb je die dan nog niet genoeg?, hoor ik nu gelijk. Nee, deze niet, is speciaal om slices te maken. Ik zal als ik thuis ben wel wat lekkers er in maken, en dan een foto posten, en degenen die dichtbij wonen, kunnen dan komen proeven. Jasmin slaagde gelukkig bij de drogist, en tussendoor voor Louis nog een mooi slaappak gekocht. Toen op naar de K-market, soort kruising tussen Action en Ikea, waar Jasmin wat leuke plankjes kocht om in de kamer en badkamer op te hangen. Ja Evert, als je thuiskomt, ziet het er heel anders uit hoor! Jammer dat de nieuwe bank niet meer zal arriveren voor ik vertrek, ik zal het met foto's moeten doen. Inmiddels is het tegen 12-en, en gaan we een hapje eten. Het worden Dumplings, echt Chinees eten. Jasmin besteld, en we krijgen een pot groene thee, en allerlei mandjes met lekkere, warme, hapjes. Voor Louis wordt gelijk een kinderstoel gepakt, en hij krijgt een onbreekbaar kommetje in plaats van een bord. Erg kindvriendelijk hoor! En hij zit heerlijk te smullen van alle hapjes. Uiteraard wil hij ook thee mee drinken, dus die lengen we aan met wat koud water. Helaas blijven de jongetjes niet door slapen, dus Jasmin voedt ze een voor een, terwijl ik de ander respectievelijk stil probeer te houden, of te laten boeren. Als alles op is, snel naar de auto, we zijn toe aan ons middagdutje. Thuis gooi ik gelijk Louis in bed, Ed en Tom willen nog een klein toetje, en dan is iedereen in diepe rust. Ik gebruik de tijd om wat verstelwerk te doen, en om een picknickkleed te naaien. Ik ben vandaag 2 x de wereld rond geweest. (zie de foto's voor een uitleg). Bij de laatste steken hoor ik Louis roepen. Snel naar boven, zodat mama nog even kan slapen. Al snel arriveert zijn vriendje Byron met zijn moeder. Jasmin wordt ook wakker, zo ook de tweeling, die ruiken volgens mij gewoon hun moeder. Ik zet thee, en ga dan alle was binnenhalen, zowel die van gisteren als vandaag. Het is hier goed weer, de was hadden we gisteren gewoon laten hangen omdat het zo laat was. Als Byron weer vertrokken is met zijn mama, gaat Jasmin de keuken in, om de Indiase maaltijd klaar te maken, waar we gisteren niet aan toe waren gekomen. We eten om 18 uur, dat is voor ons doen wat laat, maar omdat Louis heeft geslapen, is het niet zo'n punt. We eten Dhal, Bombay-aardappelen en rijst. Voortreffelijk! Ik heb vandaag dus 2 keer een heerlijke maaltijd van Jasmin voorgeschoteld gekregen! Nog net een kliekje over om morgen als lunch te nuttigen. Nadat iedereen in bad is geweest, is er weer tijd voor het log. Heb ik jullie gisteren gemeld dat ik zo gestoken ben, nou het is niet minder maar meer dan bar geworden. Ik ben denk ik allergisch voor die beesten, want ik heb enorme bulten gekregen, en het jeukt ontzettend. Ik smeer trouw met prikweg, en heb m'n allergiepilletjes genomen. Wat een vervelende beesten, ik ga in ieder geval niet meer op de veranda zitten! Tsja, zo heb je ook altijd wel wat.

Morgen dus naar Noosa, o.a. om te zwemmen, en een mooie rit te maken, en woensdag maar een beetje rustig aan. Er in ieder geval voor zorgen dat Jasmin de daarop volgende dagen geen boodschappen hoeft te doen. Want donderdag ga ik weer vliegen! En dan zit ze tot zaterdagmiddag zonder assistentie, dan komt Jasmin's moeder aan.

Reacties

Reacties

Janine

Lieve Lien,
Ik weet niet wat voor allergiepillen je mee hebt, maar probeer anders cetirizine te krijgen. Die is vaak erg goed bij huidreacties. In Nederland kan je die ook bij drogist krijgen, hoeft niet op recept.
Verder veel liefs voor jullie allemaal!

Evert

Cetrizine hebben we waarschijnlijk nog wel liggen, vraag 't even aan Jaz.

Jantine

Ik heb vandaag weer even flink door gelezen had even een paar dagen gemist. En nu ga je al bijna weer naar huis, wat gaat het snel. Leuke verhalen hoor geniet nog maar lekker van de laatste dagen en goede reis naar huis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!