eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 20, naar de speelgroep

Ik las m'n log van gisteren nog eens door, en ik was wel een beetje aan het klagen vind ik. Dat was natuurlijk niet de bedoeling, maar ik denk dat ik gisteren even een dipje had. Beetje (boel) heimwee naar huis, opa stuurde zulke leuke foto's van hem en Sara aan de lunch. En aan de andere kant de gedachte: nog maar 1 week, dan moet ik al dat liefs hier weer achter laten!

Tsja, een mens zit soms ingewikkeld in elkaar. En 4 weken van huis is ook best lang, Evert en Jasmin kunnen dat in ieder geval beamen, die moeten het telkens 8 weken zonder elkaar doen.

We gaan er gewoon nog een leuke week van maken, net als de afgelopen 3 weken!

Dan nu over naar de dag van vandaag:

Vanmorgen moesten we allemaal snel tot actie over gaan, want Jasmin moest om 8 uur de deur uit met de tweeling, vanwege de scan van Edwards heupjes. En Louis en ik er vlak achteraan, want wij zouden samen naar de speelgroep gaan. En keurig om 5 over 8 reed Jasmin de straat uit, dus dat was prima, en om half 9 wandelde ik met Louis in de wagen ook de straat uit. Vlak voor ik de deur achter mij dicht trok, bedacht ik dat een sleutel wel handig zou zijn, immers Jasmin wist ook niet precies hoe alles zou lopen. Dus de sleutel van Everts bos gehaald en aan een elastiekje gedaan, anders is zo'n ding onvindbaar in je tas. Voor we zouden gaan spelen, wilde ik eerst nog naar de winkels wat verder op. Dus duwen maar, oma! Wat een vreugde, we kwamen onderweg vuilnisauto's tegen, betonwagens, en 2 grote graaf machines! Zijn dag kon al niet meer stuk! Bij de supermarkt slaagde ik wonderwel, macadamia-olie, goldensyrup en Timtams! We hadden nog tijd genoeg om even langs de andere winkeltjes te gaan. Het is een soort Rosariumplein moet je weten. Nog een heerlijk stukje zeep gekocht, en het enige wat nu nog aan het geluk ontbreekt, is de honing. Maar dat lossen we komende week ook nog op. We gaan eerst naar Erbacher's, daar is de honing als het goed is te koop, en dan door naar een cafeetje iets verderop, met speeltuin, waar ik Jasmin op wat lekkers ga trakteren. Want Evert doet wel de suggestie dat ik op de fiets zou kunnen gaan, en ik mag dan een enorme avonturier lijken, van dat linkse gerij hier krijg ik ontzettend de kriebels. Ik denk dat ik een verzoek ga indienen bij het Australische parlement, omdat eens te veranderen. Lopen is het veiligst, en bij oversteken is het rechts, links, rechts. Dat heb ik nu aardig onder de knie. Want vanmorgen hebben we heel wat straten overgestoken. O.a. omdat ik Louis drinkbeker bij de speelzaal vergat, en weer terug moest, dus weer de straat 2 x oversteken. Maar goed, na het shoppen de speelgroep. Deze is in het dorpshuis van BliBli gevestigd, en het gebouw en de inrichting doen nog het meeste denken aan het dorpshuis van Krommeniedijk, alleen iets kleiner. We waren keurig op tijd, en Louis en ik konden mooi meehelpen met al het speelgoed klaarzetten. De groep wordt door de moeders zelf gerund, dus het is ook de bedoeling dat iedereen mee helpt. Gelukkig had Jasmin me goed ingelicht over hoe het reilt en zeilt. Uiteindelijk waren er zo'n 12 moeders en 16 kinderen en nog een paar baby's. Louis heeft heerlijk met bijna al het speelgoed gespeeld, en nu snap ik ook wat hij vanmorgen bedoelde toen hij zei: ik wil naar het kasteel. Jasmin en ik keken elkaar eens aan: hoezo naar het kasteel, daar heeft hij het nog nooit over gehad. Voor de goede orde, BliBli bezit een kasteel wat prominent oprijst boven het dorp.https://sunshinecastle.com/. Hij had het over het kasteel bij de speelgroep. Ik was al bijna van plan om hem mee te nemen naar het echte kasteel! Om 11:30 alles weer opruimen en terug naar huis. Op 50 meter voor het huis haalde Jasmin ons in. Dat was nog eens timing, allemaal tegelijk thuis. Louis snel wat eten en hoppa in bed. Jasmin de baby's voeden, en ik mezelf voeden, want ik had straal vergeten voor mezelf wat mee te nemen als hapje bij de koffie. Beetje dom, maar goed, de boterhammen smaakten daardoor extra lekker. Jasmin nam het kliekje van gisteren, en zo rolden we de middag in. Jasmin ging de keuken in, om yoghurt te maken en koekjes voor morgen, en ik ging aan de naaiklus met de luiers. Omdat Louis niet wilde slapen, ging Jasmin hem uit bed halen toen ze klaar was in de keuken. Ze pakt de hamer op, die nog boven lag van ons geklus gisteren, en zegt, Louis slaapt toch niet, ik ga naar hem toe. Ik kijk haar eens aan: met die hamer? We schieten allebei in de lach. Ja , ik ga een stuk hout zoeken en een paar spijkers, kan ie lekker hameren. Kon ik ondertussen mooi m'n klus afmaken, want naaien met Louis erbij is niet handig, zeker niet bij zo'n priegel klusje als dit. Ik zal morgen de beloofde foto met uitleg plaatsen, het is nu al donker beneden.

Om half zes komen de Finse buren met het diner, Finse vissoep met aardappelen en dille erin, en vers brood. Nou, in 1 woord heerlijk! We zitten nog gezellig na, Louis ligt er intussen in hoor, en proeven alvast van de koek voor morgen. Die kan er uitstekend mee door, ik heb het recept, dus dat komt ook in Nederland helemaal goed. En nu is deze dag ook alweer bijna om! Morgen dus de lingerieparty, al heb ik nu inmiddels begrepen, dat het gelijk ook een baby party is, in dit geval een tweelingbaby party.

Reacties

Reacties

Bram en Ria

Ik zag het niet als klagen hoor Eveline, en vind je zo dapper! Het is ook niet niks wat je allemaal doet! Elke dag lees ik weer hoe druk je overal mee bent geweest, en heb bewondering voor je. En dat je die kerel en kleindochter van je mist is natuurlijk o zo menselijk! Geniet nog even van de laatste dagen, groetjes uit een regenachtig Speuld!

Boukje

Wat een leuk verhaal,

Wat zal Lois genoten hebben op de Speelgroep.
En wat een mooie Foto,s allemaal.
De Wereld op de foto , Wat Super Creatief mooi hoor.
Groetjes Boukje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!