eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 17, allebei in de draagzak

In ieder geval heeft deze oma goed geslapen, het heeft geregend vannacht, en dat gaf kennelijk zo'n heerlijk geluid, dat ik er goed van bleef slapen. Vanmorgen krijgen we bezoek van Jasmin's vriendin Brooke en haar dochter Chloë. Die blijken al redelijk op tijd te komen, dus ik ga snel onder de douche, en dan de stofzuiger erdoor halen. Want Louis mag graag een beetje knoeien met z'n eten, om het zacht uit te drukken. En voor visite wil je het huis toch aan kant hebben. Soppie door de bovenbadkamer/wc, ziet dat er ook weer fris uit.

Louis is gek op Brooke, dus hij is blij als ze aan komt rijden. Als ze weg gaan is het tijd voor de lunch, oma maakt gebakken ei met spek voor hem. Plus een broodje met eigen gemaakte pindakaas, en alles verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ondertussen is het weer toch nog aardig opgeknapt, de dag begon koud en somber, maar nu komt de zon er een beetje door, en kan de luierwas toch nog buiten worden opgehangen. Daarna gaat Louis naar bed, (hij gaat zowaar slapen) en maakt Jasmin een BLAT sandwich voor ons allebei. (Bacon, Lettuce=sla, Avocado en Tomaat) Het vereist enig rekwerk van de mond, om dat netjes naar binnen te krijgen, het is nogal een flinke stapel.

Jasmin kolft wat melk af voor Edward, die heerlijk ligt te slapen, en Thomas krijgt de borst, en dan gaat zij ook naar bed. Oma kan dan mooi even met opa chatten, en als Edward wakker wordt, krijgt hij de fles.

Als Louis en mama weer wakker zijn, gaan we aan de wandel. Edward bij oma in de draagzak en Thomas bij mama, en Louis in de wandelwagen. We wandelen naar de speelplek, waar Louis even kan klimmen en uitrennen. Bij thuiskomst is het alweer tijd om het eten klaar te maken, dit keer doet Jasmin dat, een curry met rijst en biefstuk. Lekker hoor, en ook fijn, dat ik niet zelf hoef te koken. Alhoewel koken hier ook leuk is, want met de magische machine is dat een avontuur wat altijd goed afloopt.

En dan is het weer bad en bedtijd voor de jongste 3. Voor Louis is het ritueel: oma doet hem in bad en doet z'n pyjama aan, en dan bij mama op bed lezen we een pap/oma boek voor, en een mama boek, een liedje en dan hoppa in bed. En gaat oma terug naar boven om de was op te vouwen en de kamer en keuken op te ruimen, terwijl Jasmin de tweeling voedt en in bed legt.

Morgen gaan we naar de gemberfabriek. Daar rijdt een trein rond, wat natuurlijk dè attractie is voor Louis. En oma hoopt daar flink wat gember in te kunnen slaan, ze hebben daar zelfs een restaurantje wat gember-ijs verkoopt. Het water loopt me nu al in de mond! En 's middags gaan we kijken of we een buitentafel met stoelen mooi schoon kunnen maken, zodat ze verkocht kunnen worden.

Bram en Ria

Zo te horen gaat het daar allemaal prima en vermaak je je goed met de kids. Fijn!