eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 16, oppas-oma


Voor ik het vergeet, er werd gevraagd hoe lang ik nog blijf. Wel, ik vertrek op donderdag 20 juli, en ben dan weer thuis op vrijdag 21 juli. Daar ik ook op vrijdag ben vertrokken, ben ik dan precies 4 weken weggeweest!

Zo, dan nu de dag van vandaag. Gelukkig heeft iedereen goed geslapen, het was wel weer erg koud vannacht, ik moest helemaal in mijn berenhol kruipen! Tegen 7 uur waren we allemaal present, en hebben toen ontbeten, Louis met porridge, (gewoon havermout hoor, opa) en wij met brood.

Daarna ging Jasmin wat melk afkolven, want zij moest weg, en dat zou algauw een uurtje of 2 gaan duren. Gisteravond had zij een mooie eettafel met stoelen op Gumtree gezien (marktplaats zeg maar) en daar wilde ze graag naar gaan kijken, dat was min of meer op de route.

Nou, wij hebben ons prima vermaakt terwijl mama weg was. Louis en oma hebben heel erg hun best gedaan met de Play Doh en de kleintjes hebben voornamelijk geslapen. Af en toe een huiltje en dan moest oma troosten, dan zat er een boertje dwars. Daarna zijn Louis en ik nog even buiten op het dek geweest om bellen te blazen, en om te kijken of er nog post was.

Mama stuurde een berichtje met de vraag of alles goed ging, en of ze nog even naar de tafel kon gaan kijken. Tuurlijk, wij redden ons wel! Net toen mama de oprit opreed, ging ik Thomas de fles geven, dus Edward mocht bij mama drinken, en Thomas vond de fles niet genoeg, die wilde ook nog even aan de echte melkbar plaats nemen. Voor Louis had ik al een lunch klaar staan, dus die kon gelijk mee eten. Naar bed, maar dat werd niet veel vandaag, hij heeft heerlijk een uurtje staan zingen. Konden wij ook even rustig ons restje kippensoep van gisteren opeten, en ik heb het schilderij in de lijst gedaan, ik vond zowaar een mooie rechte lat om langs te snijden, en daarna ben ik beneden gaan opruimen en stofzuigen. Jasmin is de keuken ingegaan, met Thomas in de draagzak, en heeft lekkere koekjes gebakken.

Het avondeten mocht ik weer maken, risotto met champignons, uiteraard in de thermomix. Dat gaat heel makkelijk, want het recept staat geprogrammeerd in dat ding, dus op het scherm verschijnt stap voor stap wat je moet doen. Terwijl het stond te koken nog even een bak frisse sla erbij gemaakt, en we hebben weer voortreffelijk gegeten.

Louis ligt er in, die zal wel snel slapen, daar hij vanmiddag niet geslapen heeft. De jongens worden gevoed, en hopelijk vallen die ook snel in slaap.

Morgen komt Jasmin's vriendin langs, de weersvoorspellingen voor deze week zijn koud.(lange broek en vest aan, dus die kou moet je niet zo letterlijk nemen, hier in Australië heet het koud, bij ons zou je zeggen: een frisse zomerdag.) Maar kijken of er nog wat van wandelen komt.

Ergens deze week moet Jasmin met de Ute de tafel en stoelen ophalen. Ik zal morgen een foto van de Ute maken, dan weten jullie wat dat is.


Reacties

Reacties

Joke

Eigenlijk zou iedereen bij tijd en wijle een blog moeten maken van de dagelijkse beslommeringen. Zo leuk dit? Al is jouw blog vanuit down under het zijn de gewone oppasdagen voor oma ( of opa).... En die hebben wij ook net weer gehad. Ik heb er alleen niet zonneakker over geblogd?

Joke

Mijn pc weet waar ik mee bezig ben....maar ik heb geen zonneakker geblogd maar de bedoeling was " zo leuk" ?

Evert

Ik ben ook blij dat ik het een beetje kan volgen zo, weet je al wanneer Jasmin's moeder aankomt om het over te nemen?

Was erg onder de indruk van Louis' Nederlandse zingen, hij is zo hard vooruit gegaan met z'n Nederlands! Waarschijnlijk ben je wat consequenter qua taal dan ik, ik doe mijn best maar het Engels glipt er soms toch makkelijk uit.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!