eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 14, naar de vliegtuigen

Oeps, de dag begint niet zo goed. Louis al weer voor dag en dauw wakker, baby's die niet willen slapen sinds een uur of 4, en de mama dus ook niet, en oma heeft pijn in haar oor, al de hele nacht. Dat is waarschijnlijk te wijten aan het hoogteverschil gisteren, ik heb daar erg veel last van.

Oma neemt een paracetamol, had ik zelf niet mee, stom, dus moest wachten tot Jasmin er uit was. Louis heeft een humeur wat recht evenredig is met zijn slaaptijd, namelijk niet zo gezellig. Kan ook zijn dat hij wat onder de leden heeft, dan is hij ook zo. Dus even afwachten. Jasmin gaat eerst wat eten, en probeert het dan nog even in bed. Dat lukt niet, dus we gaan maar over tot de orde van de dag. Ontbijten, en aan de was. Omdat het gisteren regende, uiteraard niet gewassen. Vandaag 3 wassen, waaronder een baby was. Met al dat kleine spul aan de lijn, zijn de knijpers gelijk op. De handdoekenwas kan wel boven op het dek over de lijnen, daar waait het niet zo, dus dat blijft wel hangen. Jasmin stapt in de auto en snelt naar de winkels voor knijpers en kip. Kip? Ja, we hadden van de week braaf alle inkopen gedaan, zelfs netjes lijstjes gemaakt daarvoor, maar alleen de kip er niet opgezet, en dus ook niet mee genomen. Dat is nu dus geregeld.

Nadat was nummer 3 ook hangt, aan de nieuwe knijpers, die Louis allemaal keurig in een emmertje heeft gedaan voor me, gaan we met 2 wagens naar de speeltuin die bij de school hoort. Jongens jongens, op zo'n schoolplein zouden we jaloers worden. Het is een compleet park, met eigen sportvelden, zeker 3 verschillende speelplekken met attributen, een stuk bos en enorme grasvelden.

Terug naar huis hadden wij weer onze work out, we moesten nu ieder zelf een wagen de berg opduwen. Na 15 uur gaan we nog bij vrienden langs, die hebben hun achtertuin grenzend aan het vliegveld. Geluncht met spek en eieren. Louis in bed, en zowaar, die sliep. Ook de tweeling sliep, en Jasmin dook er ook in. Omdat we vanmiddag weggaan, heb ik na overleg met Jasmin, het klaarmaken van het avondeten op me genomen. We eten Sheperd's Pie, wij gaan daar onze kliekjes van eergisteren voor gebruiken: de rest van de lamsbout met jus en groente. Ik haal het vlees van het bot, nog een heel klusje, want onderwijl chat ik ook met Mart. Link natuurlijk, als je weet dat ik een heel groot koksmes in gebruik had! Alles fijnsnijden, de jus er door roeren, wat doperwten en courgette erdoor, in een ovenschaal, en afdekken met de gestampte (zoete) aardappelen en pompoen. Kan het vanavond zo in de oven! Keuken opruimen en nog net tijd om even te zitten, voor de eerste wakker wordt. Dat is Thomas, maar ik hoor ook Louis, dus die is eerst aan de beurt, die had een hele vieze broek, en zag er wat verhit uit. Toch niet helemaal lekker dus. Daarna zijn broer getroost, maar toen kwam mama ook uit bed en kon gaan voeden.

Louis knapt op als hij wat eet en drinkt, dus we vertrekken naar Mel, Andy en Byron. Voor Louis is de grootste attractie dat je zo op het vliegveld kijkt. (Sunshine Coast Airport) Dat is een landelijk vliegveld, er landen dus geen Jumbo's of zo, maar toch nog aardig flinke kisten. Ook is er een deel met kleinere vliegtuigen, Evert vliegt hier bijvoorbeeld ook. En er zijn helikopters. Nou, dat is toch even wat. Ik heb een aantal foto's genomen, zijn wel niet zo heel mooi, maar geeft wel een idee van hoe dicht ze langs je heen gaan.

Thuis gekomen snel de schaal in de oven, en oma vliegensvlug de was naar binnen gehaald, want het was al donker, en als de damp komt opzetten, is het: dag droge was.

Het eten was heerlijk, dat kon ook niet anders want het was eergisteren ook heerlijk, en ik heb het alleen maar bij elkaar gedaan. Keuken aan kant, was opgevouwen, (leek wel geen eind aan te komen met al dat ieniemienie spul).

Iedereen ligt er in, ik neem nog een scone met de overgebleven room, anders kan je dat ook weggooien. Kop thee erbij en achter de laptop kruipen.

Geen idee wat we morgen gaan doen, eerst maar eens kijken of de dag morgen beter begint dan vandaag. In ieder geval hoeven we niet te wassen!

Evelien

Gewoon een klein bedrijfje wat jullie runnen he. Wat zal Jasmin blij zijn met je hulp.