eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 12, toch nog strand

Vanmorgen de dag gestart met een uitgebreid pannenkoeken ontbijt, want Jasmin was ook op tijd uit bed. Niet omdat ze daar nou zin in had, maar het duurde zolang voor de jongens na de vroege voeding in slaap vielen, dat het de moeite niet was om terug in bed te gaan. En als we met z'n 2-en zijn, hebben we wat meer mogelijkheden qua ontbijt. Want nu ging oma sinaasappelen uitpersen, en Jasmin bakte de pancakes. Omdat Louis niet te veel melk mag, werden ze gebakken met kokosmelk. Lekker hoor, zijn ze al wat zoet van zichzelf, en met wat verse aardbeien er op, jammiejammie.

Dat sinaasappelen persen was nog een heel gedoe, ik had het van de week al eerder gedaan, met gevaar voor eigen leven. Ja zeker, want Louis had de laatste keer afgewassen, en toen voor het gemak ook het motorgedeelte in de bak met water gegooid. Dus we hebben dat eerst helemaal laten drogen, en toen maar weer in gebruik genomen. Allemaal plastic, dus wat kan er gebeuren? Hooguit de stoppen er uit. Dus ik voorzichtig de stekker in dat rare Australische stopcontact gestoken, en nee hoor, hij deed helemaal niks. Haha, ik had de schakelaar bij het stopcontact nog niet omgezet. Want ze hebben hier bij ieder stopcontact een aparte aan en uit schakelaar. En ja zowaar, hij deed het nog, en geen stoppen eruit. Dus je ziet, ik sta aan vele gevaren bloot! Wat hier ook link is, je loopt continue op blote voeten, alleen buiten op straat heb jes choenen aan. Maar Louis heeft diverse voertuigen, waaronder een driewieler en een piratenschip op wielen. Daar zitten natuurlijk geen achteruitkijkspiegels op, dus hij raast overal langs, dwars door het huis en over het dek. Nou, ik verzeker je, als je voeten overreden worden door een piratenschip, is dat au-au!

Na het ontbijt even contact met tante Brooke, hoe laat Louis kan komen. Ach, dat is jammer, ze moet onverwacht werken. Dan gaan de plannen er iets anders uitzien, eerst een 2e hands babywipper ophalen, en bij de supermarkt 2 dozen luiers van de aanbieding, en dan naar de speelplek vlak bij het strand. Louis gaat eerst in de speeltuin. Omdat het vannacht zo geregend heeft, is het daar op sommige plekken nogal nat, dus hij ziet er binnen de kortste keren uit als een varken dat in de modder heeft gespeeld. We snoepen even een stukje lekkere koek, en krijgen meteen gezelschap van een ibis, die lopen hier gewoon rond en doen net als bij ons de zeemeeuwen, ze snaaien het eten zowat uit je hand.Terwijl Jasmin een rondje met de wagen loopt, zodat Ed en Tom in slaap vallen, gaan Louis en ik naar het strand, wordt ie vanzelf weer schoon! Nou houdt Louis niet van golven, maar hij moet er toch aan leren wennen, en er zijn niet veel golven vandaag, dus even doorbijten, oma wil met haar voeten in het water hebben gestaan. Dan snel met oma's sandalen in de hand naar droger oorden, en zowaar, we hebben even in het zand kunnen spelen. Al keek hij regelmatig achter zich, of die golven er nog waren. Als mama er weer is, wil zij ook even met Louis op het strand, dus hij gaat met haar mee, maar blijft het niet fijn vinden. Rustig opbouwen maar. Bij het schoenen aan doen, komt er nog een Bush Turkey voorbij, ook deze zijn hondsbrutaal.

Thuis lunchen, en dan naar bed met de kleintjes. Louis slaap helaas niet vanmiddag, om 3 uur is iedereen weer paraat. Jasmin maakt voor het diner een lamsbout met gegrilde groenten en een heerlijke rode wijnsaus. We snoepen hier met mate, maar we eten heerlijk en uitgebreid. Helaas valt het met de drank wat tegen. ;) We hadden een lekker flesje witte wijn, en we zouden dat van de week opmaken bij de boerenkool. Ik geef toe, niet echt een combi. Net toen Jasmin de glazen op tafel zette, vroeg ik: was dat niet voor de ossobuco bestemd? Oja, goed dat je het zegt, en weg was de wijn, terug in de fles. En de rode wijn zat vanavond in de saus. Nee, dronken worden zal ik hier niet. Gelukkig weten de lezers van dit log, dat ik een wijntje lekker vind, maar hooguit 1 x per week,en dan nog, als ik het niet heb, mis ik het niet. Vind het in het eten wel zo lekker! Ik houd me bij thee en af en toe vers sap, daar doe ik het prima op.

En nu ligt bijna iedereen op bed, het huis is weer aan kant, het zand is van de vloer, en oma heeft tijd om het dagelijkse verhaaltje te schrijven.

Morgen dus op pad naar een vriendin van Jasmin, maar er wordt regen voorspelt, en we zouden een ontmoeting hebben halverwege in een speeltuin. Dus even afwachten of dat allemaal wel doorgaat. Zo blijft iedere dag verrassend!

Reacties

Reacties

Joke

Wat maak je toch mooie verhalen van je belevenissen down under Eveline!
Wens je nog (hoe lang?) veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!