eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 11, rustig thuis

Vandaag weer heerlijk weer, we hebben de ochtend op de veranda doorgebracht. Nu er hekjes staan voor de brug en de trap, kan Louis er lekker spelen. Jasmin is vanmorgen vroeg nog even een aankoop, die ze via Marktplaats gedaan heeft, op gaan halen in Coolum. We zouden dat combineren met een wandeling langs de boardwalk, maar de dame was alleen maar thuis voor half 9 of na 13:00, en dat zijn niet echt tijden dat je gaat wandelen, want van13-15 wordt er hier meestal geslapen. Dus ze is even snel op en neer gegaan, terwijl oma de wacht hield en met Louis samen ontbeet. Dat is natuurlijk wel fijn, met een extra iemand in huis, kan je nog eens even weg.

Tussen de middag hebben we brood met eiersalade en kaas gegeten, een voor Australische begrippen wat karige lunch. Ik had er dan ook nog maar wat rauwkost en augurken bijgedaan, want Louis en Jasmin zijn gek op augurken.

Eerst Louis in bed, en na een half uur gezang, valt hij zowaar in slaap. Net voor dat moment zegt Jasmin, zullen we naar het strand bij Noosa gaan, het is zulk heerlijk weer, en niemand wil slapen. En ja hoor, ze heeft het nog niet gezegd, of ze vallen allemaal ter plekke in slaap, en dan gaat Jasmin ook maar voor een tukkie. Pas om 15 uur wordt iedereen wakker, en dan is het te laat om nog te gaan. Voor dat iedereen gevoed en wel in de auto zit, ben je zo een uur verder, en tegen 17 uur begint het al donker te worden. Nu ja, volgende keer beter.

Als avondeten maken we pasteitjes met een vulling van het restje ossobuco, worteltjes en doperwten erbij, en nog voor ieder een stukje maiskolf. De pasteitjes heb ik gebakken terwijl iedereen sliep, en vlak voor het eten maakt Jasmin de vulling. Zo, dan zijn we bijna door de voorraden heen, en morgen gaan we dan ook boodschappen doen. We maken na het eten een menu voor de komende dagen, en de bijbehorende boodschappenlijst. Als de kinderen in bed liggen, maak ik nog een toetje van aardbeien, met geraspte chocola en slagroom. Iedere dag wat lekkers hoor, anders vallen we teveel af! Louis gaat morgen bij tante Brooke spelen, dus wij gaan met de tweeling boodschappen doen, hopelijk willen ze een beetje slapen in de auto.

Vrijdag gaan we naar een park, waar we een vriendin van Jasmin ontmoeten. Dat park is namelijk halverwege voor beide partijen. En de kinderen kunnen dan lekker hun gang gaan.Voor het weekend nog geen concrete plannen, hangt ook van het weer af. Jasmin wil graag een keer zwemmen in de rivier, dat is prettiger dan in de oceaan. Oma heeft haar badpak niet mee, geen punt, blijf ik wel bij Ed en Tom zitten.

marga

wat een heerlijke verhalen Evelien ,geniet er maar lekker van.
en wat ik ook erg leuk vind zijn de eet verhalen hahaha geweldig ik doe gelijk nieuwe ideeën op.
groetjes van mij

Jellien

Heerlijk voor Jasmin, zo'n helpende hand in huis en natuurlijk reuze gezellig zo met elkaar. En knap dat je elke dag weer een leuk verhaal weet te vertellen. Blijf lekker genieten! Groetjes!