eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 8, zondag=rustdag

Na een hele koude nacht, het was 7 graden buiten en in huis niet meer dan 10, (ik heb er dan ook een dekbed bijgepakt), werd Louis om 6:30 wakker. Jasses, ik had helemaal geen zin om uit mijn lekkere warme hol te komen! Maar ja, niet getreuzeld, voor iedereen wakker is geroepen, oma snel op haar lekker warme sokken naar beneden. Geen vieze broek, dat scheelde weer. Ook Louis warm aangekleed, en naar boven. Hij wilde weer pannenkoeken voor het ontbijt. Nou, vandaag gewoon havermout hoor, het kan ook te gek. Oma een kommetje muesli met yoghurt en mandarijn en een beker thee. We waren nog net niet klaar, toen kwam mama al boven en heeft voor ons de airco aan gezet, maar dan op verwarmen. Opa Mart zou zeggen: even een blasie er door. De jongetjes lagen nog te slapen, dus mama heeft ook rustig ontbeten, en Louis heeft zelfs een 2e kom pap gegeten! Jasmin heeft een goede nacht gehad, en dan voelt een mens zich natuurlijk gelijk een stuk beter! Inmiddels scheen buiten al weer volop de zon, en kon de luierwas naar buiten.

Jasmin had op de Australische marktplaats een plankje voor aan de kinderwagen gekocht, en is dat in de loop van de ochtend samen met Louis gaan halen. Ze noemen dat een skateboard, en Louis wilde dat gelijk uit proberen bij terugkomst, maar helaas, er moest eerst gevoederd worden, om het zo maar eens te zeggen. Toen was hij het gelukkig weer even vergeten, want papa belde ook op en dat was natuurlijk belangrijker.

Als lunch maakte Jasmin een soort saucijzenbroodjes, en nog een restje soep van gisteren voor de liefhebber. Daarna gingen de jongens alle 3 naar bed, en zowaar, ook alle 3 sliepen ze! Jasmin maakte van de gelegenheid gebruik om eens uitgebreid voor zichzelf te zorgen, en oma hield de wacht, met een goed boek. Daarna koekjes bakken, en dan is het alweer tijd voor de volgende eetronde van Ed en Tom. Louis was ook wakker geworden, en wilde een versgebakken koekje als tussendoortje.

En dan denkt hij op eens weer aan het “skateboard” en dus gaan we even naar buiten om het uit te proberen. Hij is helemaal in de wolken, en ook Jasmin kan zich in de aankoop vinden. Dus dat wordt wandelen binnenkort. We schijnen een paar koude dagen, en vooral nachten te krijgen, en dan wordt het weer warmer. We zullen zien, ik vind het prima weer, en nu ik nog een extra dekbed heb, zul je mij niet horen klagen. Beter een beetje koud 's nachts, dan zo'n hitte, waarbij je niet eens onder een laken kunt liggen.

Ook het avondeten wordt door Jasmin bereid, maar Louis en ik mogen helpen. Ik maak de guacamole en salsa en Louis proeft de tomaten voor, en helpt met het uitrollen van de tortilla's. Daarbij een lekker gebakken visje, mahimahi, en we hebben weer een heerlijk diner.

Omdat de jongetjes nu echt niet meer met z'n 2-en in 1 wipstoeltje passen, heeft oma ook het 2e stoeltje in elkaar gezet. Nu kunnen we tijdens het eten allebei met 1 voet op een stoeltje de boel in beweging houden.

Bram en Ria

Nou Eveline, zo te horen heb je het daar weer goed naar je zin en kun je je goed vermaken! Veel succes verder!

Lucia

Lekkere dagverslagen. Leuk leesbaar en als je terugbent laat je dan effe extra verwennen. Want van deze vakantie mag je even bijkomen.

Annette

Lieve zus,als laatste der mohicanen heb ik je log nu ook gelezen.Fijn dat je veilig bent aangekomen energ leuk om je verhaal te lezen en de fotos te zien.Veel plezier hoor en liefs voor allemaal!