eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 6, naar de beach

Vannacht en vanmorgen vroeg viel er flink wat regen. In eerste instantie kon ik het geluid niet thuis brengen, maar al gauw herinnerde ik mij van de vorige keer, dat het nogal een lawaai is, zo'n regenbui op een zinken dak. En vooral als het even stopt, dan valt er af en toe met een grote ploink, een druppel uit een boom op het dak. Eigenlijk lijkt het nog het meest op de huisjes bij de Bosrand, waar af en toe een dennenappel op het dak valt. Louis was al heel vroeg wakker, rond 6 uur, maar ja, niet zo gek, want met enorm kabaal, komen er 2 vuilniswagens tegen 5 uur door de straat denderen. En omdat het een doodlopende straat is, komen ze ook nog eens 2 keer langs. En ik dacht nog, verdorie, de bakken niet buiten gezet, maar Jasmin had dat vannacht gedaan, toen ze wakker was voor een voeding, en toch gelijk boven haar midnight snack ging halen. Ik slaap klaarblijkelijk goed, want ik hoor daar niets van, terwijl ik toch met de deur open slaap, om Louis 's morgens goed te kunnen horen. Voor de duidelijkheid: Ik slaap boven, op woonkamer niveau, en de rest slaapt beneden, zie het als een soort dijkwoning.

Dus de was maar in de droger gedaan, maar nog geen half uur later breekt de zon door en is het heerlijk weer. Jasmin hangt alsnog de was buiten op, en ik maak de kids klaar voor vertrek naar vriendin Brooke, die aan de kust woont, ongeveereen 15 min. rijden. We gaan een wandeling maken over de boardwalk richting het strand. Bij Brooke staat ook de wandelwagen van Louis. We maken een lekkere wandeling, en oma plenst nog even met haar voeten in de oceaan. Bij de auto aangekomen, vertrekken we gelijk weer naar huis, want de baby's hebben het niet naar de zin, en de enige manier waarop ze dat kunnen vertellen is huilen. Snel even wat boodschappen, terwijl ik in de auto blijf bij de kinderen en thuis gelijk iedereen uit de auto en voederen. Zowaar valt Louis dit keer ook in slaap, en de baby's rommelen een beetje, maar Jasmin heeft toch dik 1 ½ uur kunnen slapen. Oma heeft met opa zitten chatten met een baby op de arm, en dat lukte ook prima. In ieder geval hebben we nu de wandelwagen hier, dus ik kan ook eens met louuis op stap gaan.

Tegen 4 uur was iedereen fris als een hoentje weer paraat en Jasmin is lekker gaan kokkerellen. Zij kookt graag, en vroeg van de week al aan me, of ik het erg vond dat zij het koken zoveel mogelijk deed. Welnee, ik kook thuis alle dagen, dat is alleen maar fijn als ik dat niet hoef te doen. Waarop Jasmin zei, dat ze blij was dat ze mij ook een beetje kan verwennen, want ik ben tenslotte haar gast. We overleggen wat we gaan eten iedere dag, en komen allebei met ideeën. Als Jasmin kookt, houd ik me bezig met de kinderen, en daar is immers niets mis mee! Lekker van ze genieten hoor!

Vanavond wordt het steak, van de bbq, met championsaus. Daar is witte wijn voor nodig, dus die moet Jasmin nog gauw even halen. Nou, we hebben heerlijk gegeten hoor! Daarna iedereen in bad en naar bed, en terwijl Jasmin voedt, maak ik ons toetje klaar, aardbeien met witte wijn en chocola. Was ook erg lekker, al zeg ik het zelf.

Samen met Jasmin nog een kopje theegedronken, en zitten kletsen.
Nu aan het log, en dan ook richting bed, kan ik in bed nog even het ochtendblad lezen voor ik ga slapen!

Morgen wordt het zo'n 20 graden, en we kijken wel wat we gaan doen, afhankelijk van de nachtrust. Er is in de buurt een markt waar we heen zouden kunnen gaan.

Reacties

Reacties

Boukje

Hoi Evelien
Wat heb je weer een leuke dag beleefd en genoten met jasmin en de kleinkinderen en wat een mooie foto,s allemaal.
Wat heerlijk dat je zo verwend word met het eten dat je dat zo voorgeschoteld krijgt(bij ons doet Johan dat meestal Ha Ha heerlijk)maar dat is toch lekker.
En wat heerlijk dat je daar zo lekker kan wandelen en dan dat strand , super zeg , weer bedankt voor het lezen van dit mooie verhaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!