eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 5, snert eten!

Vandaag heeft oma voor een groot deel van de dag dus de oppas op Louis. We beginnen maar met de was buiten hangen, en het dek van de benedenverdieping (soort veranda zou je kunnen zeggen) aanvegen. Daarna gaan we stofzuigen boven. Zowaar komt nu de vermiste taartvorm ook weer te voorschijn onder een kast. Daar heeft Louis zeker in een onbewaakt moment mee gespeeld!

In oma's slaapkamer rollen we samen de 2 tapijten op die daar opgevouwen liggen, dan blijven ze mooier. Louis helpt heel goed mee, hij kan de stofzuiger aan en uit zetten, en rolt opa's koffer heen en weer. Louis vindt namelijk, dat het kleine koffertje van oma is, en de grote van opa, ook al is opa thuis gebleven. Opa stayed at home, zegt hij telkens heel parmantig.

De buurman is met een of andere machine aan het werk, en Louis wil graag kijken wat Glenn aan het doen is. Dus hup, de rubber laarzen aan, dat doet hij zelf, en op de driewieler naar 2 huizen verderop. Daar wordt inderdaad gewerkt, en Louis staat vol verbazing te kijken. De buren kennen hem, dus ze komen even naar ons toe om met mij kennis te maken. Deze buurman helpt Evert regelmatig met de klusjes, dus hij weet hoe de situatie in elkaar steekt. Als ik op een vraag van hem antwoord, dat ik een aantal weken blijf, knikt de buurman, dat is fijn. Hij maakt zich duidelijk wat bezorgt om moeder en kinderen, zo met papa op zee. Lief en attent, vind ik!

We hobbelen weer terug over het gras, dit keer bergafwaarts, dus ik houd Louis goed in de gaten met de fiets, voor je het weet gaat ie razendsnel. Vandaar dat we ook over het gras gaan en niet over de weg, er is geen stoep. Echt uit wandelen gaan kunnen we niet, de wagen van Louis is nog bij de vriendin, maar we amuseren ons evengoed wel.

Weer thuis drinken we samen “koffie” met een lekker hapje erbij. We gaan samen met de duplo spelen, en om12:15 gaan we samen lunchen, en daarna leg ik Louis in bed. Kan ik mooi beneden even stofzuigen, en de boel wat aan kant maken. Louis leest graag boekjes, die liggen overal verspreid. De was is inmiddels ook al droog, er staat vandaag een beetje wind, dus die kan worden opgevouwen, en oma geniet even van betrekkelijke rust met haar e-reader. Niet dat Louis slaapt, maar hij ligt tevreden in zijn bed te zingen.

Als Jasmin thuiskomt met mooie haren, ga ik aan de snert beginnen. Dat klinkt wel raar, het is zo'n 25 graden, maar ja, het is winter, en dan wil je toch snert eten. Na een uurtje Louis maar uit bed, want van slapen komt niets. We hopen maar dat hij toch wat is uitgerust, door even beperkt te zijn geweest in zijn bewegingsvrijheid.

We eten al om 17 uur onze snert, daarna het badritueel, en om 18 uur ligt Louis er in, en Jasmin is de jongetjes aan het voeden.

Wat we morgen gaan doen weet ik nog niet, onze mogelijkheden zijn natuurlijk wat beperkt met het 3-tal erbij.

Ondertussen heeft Martin het in Krommenie ook naar zijn zin, die is een paar dagen op stap naar de stoomtreinen in Groningen. Dat is heerlijk, voel ik me niet zo opgelaten dat ik hem alleen heb achtergelaten. Daar waren we het trouwens met z'n 2-en helemaal over eens, laten daar geen misverstanden over ontstaan. Voor opa is hier op dit moment niet zoveel te beleven. We hopen volgend jaar wèl met z'n 2-en te gaan!

Reacties

Reacties

Boukje Koerts

Wat Leuk om een dag op je oudste kleinzoon te passen en samen te genieten van allerlei dingetjes.
En wat fijn dat Buurman Glenn zo behulpzaam is met klusjes.
Wat zullen jullie lekker gesmuld hebben in de snert, ondanks de 25 graden ,het blijft heerlijk.
Leuk verhaal en tot de volgende keer en ook de hartelijk groeten van Johan , Groetjes Boukje

Opa Mart

Hey Oma Lien, ik zie geen foto met de Unox muts en handschoenen.Je weet wel die leuke oranje nieuwjaar duik set. Ben ik ook ff verheugd, dat buurman Glenn zo handig is, geeft een heel stuk rust aan deze kant. Gaat perfect hoor mop aan deze kant! Ik heb geen eens tijd om bij Jellien een koppie te doen.
Ook ben ik er achter hoe je lilliputter kleding maakt met de wasmachine. Maar, dan speelt de machine wel een mooi liedje als het ding het verkloot heeft. Jij voelt het al,alles onder controle hier in Krommenie. werkze daar en dikke knutten Mart

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!