eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 4, naar de aardbeienfarm

Vanmorgen naar de aardbeienfarm, McMartin's! De afspraak was vanaf 8:30, met de moeders van de peutergroep, maar we hadden zoiets van, we zien wel hoe laat iedereen op en klaar is. Om 7:15 hoorde ik Louis, dus snel naar beneden, schone broek en hup naar boven. Wat wil je eten Louis? Pancakes. Ja, dat vond oma nou net te veel werk op deze dag, dus eieren was een goed compromis. Hij heeft heerlijk zitten smullen van brood met roerei, oma ook, die nam als toetje nog een bruin broodje met jam.

Jasmin kwam naar boven met 2 kant en klare jongetjes, allebei in de door oma gehaakte jasjes. Zeker een foto waard! Want tussen het haken van beide jasjes zit zo'n 36 jaar, en toch zien ze er bijna hetzelfde uit. Door alle haast geen foto gemaakt, misschien lukt het nog wel een dezer dagen. En de jasjes zijn ook nog eens in blauw en groen, wat een beetje de kleuren zijn van de mannetjes, Edward blauw en Thomas groen.

Makkelijk om ze uit elkaar te houden! Alhoewel oma daar al een aantal trucjes voor heeft inmiddels. Terwijl Jasmin snel ontbeet, heb ik de luierwas buiten gehangen.

Om 9 uur kwamen we op de aardbeienfarm, we zijn met de auto gegaan hoor, anders hadden we het niet gehaald, want het is een wandeling van dik een uur, misschien wel anderhalf met de wagens.

Louis heeft heerlijk in de speeltuin gespeeld met oma, en Jasmin heeft gezellig met de andere moeders zitten praten. Toen Louis uitgespeeld was, wilde hij een ijsje. Ja, dat had hij van Evert gekregen toen ze daar waren, maar om 10 uur 'smorgens een ijsje was Jasmin wat te gek, dus we hebben gezegd dat alleen met papa erbij ijsjes worden gegeten. We hebben zelf aardbeien geplukt, dat vond Louis ook wel een lekker plan, die heeft lopen smullen tussen de rijen. Daar is de prijs dan ook naar, zeker 2 x zo duur als de door het bedrijf zelf geplukte aardbeien.

Terug naar huis, er werd aan de weg gewerkt tot grote vreugde van Louis, allemaal big trucks! Na de lunch, met o.a. een zeer gezonde bananensmoothie, Louis en consorten naar bed. Helaas is Louis niet gaan slapen, die heb ik er om 14 maar weer uitgevist, zodat de rest van het stel wel kon slapen. Jasmin heeft zelfs een lange dut kunnen doen, die werd helemaal verdwaasd wakker dat het al zo laat was. Terwijl zij de jongetjes voedde, heeft oma de was binnen gehaald, en de groente voor het avondeten klaargemaakt. De rest van het maal hebben we min of meer samen bereidt, oma was vooral als babysit bezig.

Na het eten het hele spul in bad, en dat is een geoliede machine, want we gebruiken 1 aankleedtafel, want in die kamer is verwarming. Eerst Edward terwijl ik Louis in het grote bad deed. Toen Louis afdrogen, en daarna deed Jasmin Tom in bad, oma alvast Louis een nederlands boekje voorlezen, Jasmin Tom aankleden en de 2 jongens klaar voor de voeding gelegd, Louis een Engels boekje voor lezen en hup in bed. Nu zit Jasmin beneden te voeden, en ik heb ondertussen de luiers in elkaar gezet en de keuken opgeruimd.

Dus nu tijd voor het log, en zo meteen de krant, die ik hier 's avonds lees vanwege het tijdsverschil.

Als Jasmin boven komt, samen nog een kop thee met iets lekkers en dan gaan we naar bed, ik ga dan nog een tijd liggen lezen of puzzelen. Na 3 dagen is dat zo'n beetje onze routine.

Morgen gaat Jasmin naar de kapper, een vriendin van haar, en neemt de twins mee. Oma blijft thuis met Louis, maar misschien gaan we ook nog wel even op stap richting een speeltuintje. We zullen eerst maar eens zien wat het weer doet. Dat laat zich tot nu toe van de goeie kant zien, met een zonnetje en zo tussen de 20 en 25 graden, ik loop tenminste overdag gewoon in een rok met T-shirt.

Barbara

Ik liep een beetje achter met het lezen van je verhalen, maar ben weer helemaal bij. Heel erg leuk om alles te lezen, en de foto's te zien van Jasmin, Louis, Ed en Tom. Wat een schatjes zijn die baby's, maar ook Louis, wat een leuk kereltje! Geniet nog heel erg van je mooie reis en zo te lezen is het voor Jasmin ook heel fijn dat je zoveel mee kunt helpen. Wat een vol leven met drie van die mannetjes!