eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Dag 3, rustig thuis

Nou ja, dat is natuurlijk maar betrekkelijk, rustig thuis. Maar goed, niet in en uit de auto met het hele spul, geeft toch wat rust.

Vanmorgen hoorde oma gelukkig Louis roepen, dus mama kon wat langer slapen. Oma en Louis hebben samen havermout gekookt, Louis kan al heel goed vertellen hoe dat moet. Vooral de rozijnen niet vergeten, die zijn i.p.v. suiker, en ook niet vergeten dat hij er alvast een paar mag opeten! Oma een bakje muesli met yoghurt, helaas zonder rozijnen, want die had Louis er al uitgevist voor ik er erg in had. Eigenlijk heb ik 2 paar ogen nodig, 1paar voor de gewone bezigheden, en 1 paar speciaal om Louis in de gaten te houden.

Toen we klaar waren met ontbijten kwam mama boven, die had helaas niet echt uitgeslapen, want Eddie was wakker geworden van een vieze luier. Ja, daar wil geen mens mee slapen!

Alles kon op z'n gemak, we hadden zelfs geen was te doen! Na het douchen hebben Louis en ik een appeltaart gebakken, Louis met zijn nieuwe schortje voor, wat oma had meegenomen. Dat bakken kost met deze geweldige helper al gauw een hele ochtend. Want de appels moesten worden geproefd, de rozijnen uiteraard ook, de macadamianoten kreeg ik 1 voor 1 aangereikt om ze te hakken. Bovendien belde papa Evert op, dus was ik mijn helper ook een tijdje kwijt want hij moest wel even met papa praten natuurlijk!

Daarna de lunch klaar gemaakt, en toen ging iedereen voor een middagdut. Helaas dacht de tweeling anders over het dutje dan mama, ze hielden oma goed bezig. Louis wilde ook niet echt slapen, die had een hele vieze luier, dus de enige die echt heeft geslapen was mama Jasmin. Die had het ook het allermeeste nodig! Bij de thee een heerlijke punt appeltaart, en daarna is Jasmin de keuken in gegaan om speciale koekjes te bakken, die goed zijn voor de melkproductie. Maar ze zijn erg lekker, dus wij snoepen er ook van. We hadden allebei een baby op onze buik, wat ze heerlijk vinden.( en oma ook natuurlijk, dat snap je) Louis was heerlijk aan het spelen, hij kan zich goed vermaken.

Als avondeten curry met kip, rijst en spinazie, dat ging er in als de spreekwoordelijke koek. En nu aan het log, Louis slaapt al en Jasmin voedt de baby's.

Ik zal vandaag ook foto's van de wandkleden er bij doen, dat was ik de eerste dagen helemaal vergeten.

Morgenochtend is het plan om naar de aardbeienfarm te gaan, waarschijnlijk met de auto, want de goeie wandelwagen van Louis staat nog bij een vriendin, en met het kleine buggy'tje kun je allen op een gladde stoep uit de voeten. Maar voor al onze uitjes geldt: eerst even kijken hoe de nacht is geweest. En daar ik beneden nog steeds een baby hoor huilen op dit moment, ben ik nog niet zo zeker dat het doorgaat morgen. We zien wel, er komen nog dagen genoeg.

Jellien

Prachtig, die wandkleden, super-oma kan ook alles!!

marga

geweldig verhaal en wat leuk het eten toch even anders dan bij ons.

Lucia

In Bernkastel jou verhalen te lezen is dubbel genieten. Veel plezier daar en prachtige wandkleden... topprestaties wat jij allemaal kunt. Ga vooral door. Fijne collega

Jantine

Wat een mooie cadeaus het wandkleed en het schort ziet er prachtig uit. Komt goed van pas bij Louis met al dat kokkerellen. Leuk verhaal om weer te lezen.geniet er maar lekker van.

Boukje

Oma wat leuk om je verhalen te lezen en wat heb je al veel beleefd en gedaan met je kleinkinderen .
Geniet ervan .