eveline-weer-naar-australie.reismee.nl

Onderweg deel 2

Deel 2, zaterdag 24 juni

Ook het 2e stuk van de reis verloopt voorspoedig! Het boarden ging wat vertraagd, maar die tijd liepen we goed in, we landden een half uur eerder dan gepland. Jasmin was dus ook wat eerder van huis weggegaan. Ze zou mij met de tweeling ophalen, en Louis zou thuis blijven met een oppas, want ze vond niet, dat ik nog eens met shuttlebusjes naar BliBli moest gaan. Maar eenmaal van boord begon helaas toch het lange wachten. Vanuit het vliegtuig ben ik eerst naar het toilet gegaan om me op te frissen en tanden te poetsen. Dat kan wel in het vliegtuig, maar daar stond een rij, en het blijft geklungel.

Bij de douane leek het wel Schiphol, massa mensen en maar 3 loketten open. Enfin, inmiddels kwam ik erachter dat mijn mobiel in het vliegtuig was “leeggelopen”. Ik had hem aan laten staan, en iemand vertelde mij, dat het toestel dan de hele weg blijft zoeken naar verbinding. Ja, dan loop je wel leeg om op zo'n 12 km hoogte verbinding met het land onder je te zoeken.

Toen ik door de douane was, op naar band 7 voor m'n paarse koffer. (Ik moet steeds als ik paarse koffer schrijf, denken aan die reclame over die paarse krokodil! ) En daar stonden we met z'n allen te wachten en te wachten en te wachten. Uiteindelijk werd er omgeroepen, dat er geen elektriciteit was bij debagageafhandeling, en dat de koffers over enige tijd op band 6 zouden komen. Maar ondertussen stond Jasmin bij de dichtstbijzijnde benzinepomp op een belletje van mij te wachten, dat ze me kon oppikken. En bellen ging dus niet. Dan maar een berichtje via FB.

In de douanehal bleek echter ook geen wifi te zijn, dus ik had een probleem. Op het laatste zuchtje batterij naar Jasmin een sms gestuurd dat het nog wel even kon duren, door bagage problemen. Ben nog naar de balie gelopen, maar daar konden ze me ook niet helpen.

Eindelijk kwam daar dan toch mijn koffer te voorschijn. Was nog goed kijken, want er zijn toch meer mensen met paarse koffers, je houdt het niet voor mogelijk!

Dan nog door de quarantaine. Ik had braaf aangegeven dat ik kaas mee had, dus moest ik in de rij om besnuffeld te worden door de hasjhond. Die vond de kaas niet interessant, en toen kon ik dan eindelijk weg. Een mevrouw naast mij zei: u loopt nog snel, na zo'n lange reis! Ja, ik wel, zo snel mogelijk naar Jasmin en de kinderen!

In de ontvangst hal was er eindelijk wifi, dus ik een bericht naar Jasmin gestuurd, dat ik buiten zou gaan staan. Maar toen zag ik, dat ze mij bericht had gestuurd, dat ze een andere telefoon had, met een ander nummer, en geen wifi. Dat was even paniek, hoe nu verder! Mijn sms berichten had ze dus niet ontvangen, en mijn telefoon was nu helemaal leeg.

Enfin, ik naar buiten. Daar zat een aardige Australische jongedame, die ik het probleem voorlegde, en zij bood gelijk haar telefoon aan om te kunnen bellen. Wat een vriendelijke mensen in Australië!

Al snel kwam Jasmin aanrijden, en ik gooide snel mijn koffers in de achterbak en plofte aan de goede kan tin de auto neer. (het stuur zit daar rechts zoals de meesten van jullie wel weten, en de grap is natuurlijk dat je na een reis van 24uur rechts in stapt, waarop Evert heel droog vraagt, ga jij rijden mam?) Dat was me de vorige keer overkomen, dus ik had het me goed ingeprent, links houden! Toen ik op de achterbank keek, zat daar ook een slapende Louis, want de oppas moest onverwacht werken.

Na een uur waren we thuis, de kleintjes de borst, Louis slapend in z'n bedje gelegd, oma en Jasmin een paar boterhammen gegeten en om 24:00 uur lagen we erin.

Reacties

Reacties

Janine

Fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk reisverslag! En leuke foto's van de reis en stoomtrein

evelien

Veilig en wel aangekomen. Leuk om te lezen....... kijk uit naar de volgende

marga

wat een reis. maar wat kan je het leuk vertellen echt super. heel veel plezier.

Jos

Misschien een tip voor de volgende keer. Neem een Powerbank mee! Je kunt hem ook van mij lenen als het zover is. Heel handig, altijd extra stroom bij de hand. Heel veel plezier downunder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!